Откуда видно, что стельки "разработаны специально для NIS и Xcelerator"? И вообще, как вы себе представляете стельки, специально разработанные для лыжных креплений?
Там белым по черному написано "Fits all cross country ski boots".
Да согласен, упустил но ниже написано, что для Xcelerator стельки обеспечивает оптимальное положение, увеличивает баланс лыжника и дают прибавку мощности, в каждом шаге. Стельки является частью Xcelerator racing system. Или я что-то не так понял? А использовать их вы можете конечно для всех подошв и креплений, только разрабатывались они я думаю всё таки впервую очередь для своей!
Har kjøpt ski med den nye xcelerator bindingen både til meg selv, min kone og min datter på 11. Vi opplever alle at den er vanskelig å både lukke og åpne, spesielt med skihansdsker på. Når den skal lukkes må sålen og bindingen være absolutt fri fra snø. Ikke alltid så enkelt. Her er den gamle R4 bindingen mye mer tolerant. Bindingen er hard å åpne. Snepplåset er for stramt og gjør det vanskelig å åpne bindingen med handsker på. (Prøv med hummerhandsker og frossne fingre.) Vurderer å slipe bort litt av låsingen for å gjøre det lettere men faren er da at de ikke låser i det hele tatt, eller at den da lett kan åpnes av en stav, for eksempel ved en fellesstart. Jeg ser ikke noen forbedring i denne bindingen fremfor R4.